Мукачівський будинок шкорів. БШ
Мукачівський БШ
  • Мукачівський БШ
Мукачівський будинок шкорів
МЦДЮТ » Методична робота в Мукачівському Центрі дитячої та юнацької творчості


Календар подій

«    Березень 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Голосування

Популярне





Ми в соціальних мережах





Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Методична робота в Мукачівському Центрі дитячої та юнацької творчості

 

 

  Методична робота в Мукачівському Центрі дитячої та юнацької творчості спрямована на удосконалення навчально-виховної та масової роботи, підвищення професійного рівня педагогів, впровадження у навчально-виховний процес сучасних досягнень педагогічної науки, реалізацію комплексної національно орієнтованої системи виховання на основі програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх  навчальних закладів», створення в педагогічному колективі атмосфери творчості, підвищення професійної кваліфікації і загальної культури педагогічних кадрів, здійснюється на основі вивчення складу педагогів та вихованців, результативності навчально-виховного процесу.

  

  Методична робота в Мукачівському Центрі  дитячої та юнацької творчості 

будується по таких напрямках:


–  організаційно-методична робота  (підготовка засідань педагогічних рад, методичного об’єднання, інформаційних нарад для  педагогів-організаторів шкіл міста,  підвищення кваліфікації педагогічних працівників через наради при директорі, відкриті заняття, інструктивно-методичні наради, проведення індивідуальних консультацій і т. ін.);
–  інструктивно-методична робота  (надання методичної та практичної допомоги школам в організації роботи гуртків, керівникам гуртків – у розробці навчально-програмної документації,  в організації самоосвіти,  розробка навчального плану, розкладу занять та графіків відкритих занять,  планів,  анкет,  тестів для педагогів та учнів,  методичних рекомендацій,  пам’яток;  проведення бесід,  індивідуальних консультацій, співбесід;  підготовка інформацій,  довідок;  оформлення інформаційно-аналітичних документів);
вивчення, узагальнення досвіду роботи педагогів;
внутрішній контроль за навчально-виховною діяльністю  (відвідування занять, вивчення планових питань, перевірка документації);
управлінські рішення (складання проектів наказів);

організаційно-масова робота.

 

                                                           Підсумки  методичної роботи з педагогічними кадрами

Мукачівського Центру дитячої та юнацької творчості

за 2022-2023 н.р.

 

Відповідно до Закону України «Про Освіту», Закону України «Про позашкільну освіту» Мукачівський Центр   дитячої   та  юнацької  творчості

спрямовує освітню роботу на  пізнавальну, наукову, аналітико-управлінську, аналітико - корекційну функції  освітнього процесу, на ефективність, дієвість і результативність методичної  роботи закладу.

Методична робота здійснюється згідно із законодавством України, нормативними документами про освіту, рекомендаціями Міністерства   освіти і науки України та наукових установ, які знаходяться у сфері  його  управління.         У 2022-2023  н.р. методична робота в МЦДЮТ була організована з метою створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників, підвищення їх компетентності, загальної і професійної культури, впровадження досягнень педагогічного досвіду, забезпечення рівного доступу дітей до якісної позашкільної освіти.

На початку 2022-2023 навчального року педагогічний колектив поставив перед собою  пріоритетні завдання  методичної роботи, відповідно до яких було організовано роботу закладу.

Основні завдання методичної ради МЦДЮТ:

- Впровадження  самоаналізу розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямком «Освітнє середовище».

- Збереження контингенту гуртківців, додержування нормативів наповнюваності гуртків  згідно з Законом України «Про позашкільну  освіту» та «Положенням про позашкільний  навчальний заклад».

-  Підвищення  ефективності та результативності у роботі  гуртків  усіх напрямів.

- Забезпечення  безперервності та наступності навчання і виховання.

- Створення умов для підтримки і розвитку обдарувань  дітей та підлітків.

- Забезпечення розвитку, стимулювання та реалізації духовного і творчого потенціалу вихованців МЦДЮТ.

- Створення умов для профільного  навчання та виховання дітей, формування творчого колективу  педагогів та вихованців.

- Впровадження в практику роботи гуртків навчальних планів і програм, педагогічних проектів, інноваційних форм та методів, інтерактивних форм навчання, забезпечення орієнтованого підходу до підвищення професійної майстерності педагогів.

- Продовження роботи щодо оптимізації мережі гуртків за профілями, створення умов для здобуття позашкільної освіти.

- Формування  особистості  завдяки  розвитку  творчих   здібностей засобами всіх мистецьких напрямків  для формування у дітей бережного ставлення до національних  традицій та загальнолюдських  цінностей.

- Формування  готовності   педагогів до інноваційної  діяльності.

- Проведення  моніторингових   досліджень у навчально-виховній  діяльності.

- Систематично вести роз’яснювальну роботу з питань  попередження  дитячого травматизму та контроль за поведінкою  вихованців на заняттях та під час екскурсій.

- Організація та проведення  масових заходів з дітьми  під час яких аналізується  рівень  практичної підготовки вихованців, а також забезпечується їх  змістовне  дозвілля.

- Удосконалення системи  науково-методичної  роботи на основі інноваційних технологій, оновлення навчальних програм, змісту, форм і методів освітньої  діяльності, на основі компетентнісного підходу за  основними напрямами позашкільної  освіти.

- Удосконалювати зміст позашкільної освіти шляхом технологізації освітньої діяльності.

- Удосконалювати та урізноманітнювати організацію проведення онлайн - заходів та гурткових занять. Удосконалювати навчання за допомогою дистанційних технологій в позашкільній освіті.

- Координація творчої співпраці з ЗЗСО .

Оновлення  програмно-методичного забезпечення  навчального процесу.

-  Вивчення рівня професійної підготовки педагогів, їх професійних проблем і потреб.

Організація та проведення  масових заходів з дітьми  під час яких аналізується  рівень практичної  підготовки вихованців, а також забезпечується  їх  змістовне дозвілля.

- Удосконалення системи  науково-методичної  роботи на основі інноваційних технологій, оновлення навчальних програм, змісту, форм і методів освітньої  діяльності, на основі компетентнісного підходу за  основними напрямами позашкільної  освіти.

- Удосконалювати зміст позашкільної освіти шляхом технологізації освітньої діяльності.

- Удосконалювати та урізноманітнювати організацію проведення онлайн - заходів та гурткових занять. Удосконалювати навчання за допомогою дистанційних технологій  в позашкільній освіті.

Для організації та планомірного здійснення методичної роботи у вересні місяці  було видано наказ «Про організацію методичної роботи з педагогічними працівниками у 2022-2023 н. р» №65 від 09.09.2022, наказ «Про проведення атестації педагогічних працівників у 2022-2023 н.р.» № 72 від 17.10.2022 р., «Про організацію роботи з наставництва, закріплення молодих спеціалістів за досвідченими педагогами»  №67 від 15.09.2022р.,  наказ «Про створення робочої і моніторингової групи та проведення самооцінювання за напрямком "Освітнє середовище"» № 73 від 17.10.2022 р.

Проблемне  питання, над яким продовжив працювати колектив МЦДЮТ в 2022-2023 навчальному році «Керівник гуртка, як провідник освітніх змін. Цифрова освіта. Ігрове навчання»

 Забезпечення методичної   основи  освітнього  процесу у закладі.

Освітній  процес у закладі  був організований  відповідно до  навчальних планів та різнорівневих  програм, рекомендованих   Міністерством освіти і науки України   та навчальних програм, схвалених засіданням методичної ради МЦДЮТ затверджених наказом управління освіти,культури,молоді та спорту Мукачівської міської ради.

Науково-методичне забезпечення роботи гуртків представлено на початок навчального року. Гуртки  працювали  за навчальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України, адаптованими, експериментальними, затвердженими Управлінням освіти, культури, молоді і спорту  Мукачівської міської ради. 

         На початку  навчального року були  підготовлені та затверджені  програми з позашкільної освіти таких гуртків: «Світ дизайну», «Образотворче мистецтво», «Кіно -фотостудія «Латориця»», «Комплексна програма студії естрадної пісні «АКОРД»,  «Народного художнього хореографічного колективу  «Сузір’я», «Зразкового художнього колективу гуртка «Художня кераміка»» (Наказ Управління освіти культури молоді та спорту Мукачівської міської ради  № 51 від 14.09.2022) та погоджено Радою ММКУ «ЦПРПП»- протокол засідання  № 1 від 14.09.2022 р.).         

На початку 2022-2023 навчального року була спланована робота  методичної ради, яка покликана координувати зусилля творчих педагогів, здійснювати пошук шляхів ефективної реалізації завдань позашкільної освіти, визначених відповідними нормативно-правовими документами, упровадження інтерактивних технологій та організація інноваційного процесу навчання.

Упродовж  2022-2023 навчального року відбулося шістьзасідань методичної ради, робота якої була спрямована на забезпечення гнучкості і оперативності методичної роботи Центру, підвищення кваліфікації керівників гуртків, формування професійно значущих якостей педагога, зростання їх професійної майстерності, організації роботи з дослідження методичної проблеми закладу.

Протягом року педагогічний колектив брав участь  у семінарах, вебінарах, конференціях. Дистанційна форма навчання вносить корективи в самоосвітню роботу педагогів: ринок пропозицій в підвищенні фахової майстерності педагогів онлайн збільшився в рази. Педагоги продовжують підвищувати фаховий рівень через вебінари, семінари згідно профіля гуртка. Методологічний семінар з позашкільної освіти  онлайн відритої лекції «військово-патріотичний напрям позашкільної освіти: теорія і практика». Методологічний семінар з позашкільної освіти  онлайн Всеукраїнський круглий стіл «Забезпечення і реалізація прав дітей  на позашкільну освіту в умовах воєнного стану.

Один з компонентів у структурі методичної роботи МЦДЮТ- Школа молодого та малодосвідченого педагога, яка працює з метою надання педагогам-початківцям методичної допомоги у розв’язанні першочергових проблем, подоланні труднощів, з якими зустрічаються молоді керівники гуртків, підтримання бажання плідно працювати. Проблемне питання ШМУ: «Створення умов для професійного становлення молодих педагогів шляхом удосконалення гурткового заняття ,як засобу розвитку творчої особистості педагога та вихованця.

З молодими та малодосвідченими педагогами  проводили індивідуальні консультації, відвідували заняття молодих колег, надавали методичну допомогу в підготовці та проведенні занять. В рамках проекту Школи педагогічної майстерності молоді керівники гуртків відвідали заняття досвідчених педагогів.

В 2022-2023 н.р. було продовжено впровадження індивідуальних форм методичної роботи, таких як наставництво, самоосвіта, консультації, взаємовідвідування занять та їх самоаналіз, аналіз.

З молодими педагогами проведені заняття та практичні  роботи  згідно плану.

Згідно графіка атестації педагогічних працівників у 2022-2023 н. р.  проатестовані керівники гуртків: Ангеліна  ГВОЗДАК, Сергій  ЩЕРБАКОВ, Олександра ФЕХТЕЛ.  За результатами атестації всі педагоги атестувались на встановлення   11т.р. Курси підвищення кваліфікації пройшла  при Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти .  Педагоги   провели відкриті заняття, майстер-класи  на рівні.  Творчі звіти продемонстрували в березні місяці на засіданні педагогічної ради.

 У цьому році Зразковий хореографічний колектив «Сузір’я»  отримав  звання «Народний художній колектив», керівник Олена ТКАЧ.

Заходи, які проводились протягом року, проведені на достатньому методичному рівні. Однією із форм підвищення якості освітніх послуг керівників  гуртків є взаємовідвідування  навчальних занять.

 В грудні місяці  в групах початкового рівня   були проведені відкриті заняття для батьків. За результатами проведення відкритих занять педагогів необхідно зазначити, що  відкриті  заняття сприяють  визначенню  необхідних шляхів роботи з підвищення  педагогічної  майстерності, сприяє  виявленню, вивченню та поширенню методичних знахідок  серед  колег, активізує  пошук педагогами сучасних прийомів  педагогічної  роботи; сприяє  створенню  ситуації успіху для керівників гуртків та вихованців.

Аналіз відкритих занять та виховних заходів засвідчив, що керівники гуртків добре володіють теоретичною підготовкою сучасного заняття, фактичним матеріалом, вдало застосовують методи і форми роботи з вихованцями.  Аналізуючи  загальний стан проведення педагогами гурткових занять  виявлено найбільш характерні  їх  недоліки, які були обговорені та проаналізовані  на нараді при директорі.

  З метою збору оперативної інформації про стан навчально-виховного процесу,  якісного проведення занять, виявлення рівня знань, умінь та навичок гуртківців в травні 2022 р. відбулися контрольні – підсумкові заняття в усіх групах, які продемонстрували достатній рівень теоретичних знань та практичних умінь гуртківців. Як показали контрольні заняття, педагоги МЦДЮТ застосовують різноманітні форми проведення  занять, поєднують колективні та індивідуальні  форми роботи. Для всебічного виявлення знань, умінь та навичок гуртківців, набутих за навчальний рік, керівники гуртків використовують тестові завдання, усні відповіді на питання, практичні завдання. Педагоги створюють на заняттях комфортне середовище для розвитку дитячої творчості, формують естетичну культуру вихованців, виховують в учнів духовні та моральні ціннісні орієнтири у сфері мистецтва, національно-патріотичну свідомість та активну життєву позицію.

Всі педагоги в журналах гурткової роботи проставили рівень досягнень.

Протягом навчального року відбулися  3 засідання педагогічної ради:

31.08.2022р  «Організація освітнього процесу в Мукачівському Центрі дитячої та юнацької творчості в 2022-2023 н.р.»

14 березня 2023 року«Керівник гуртка, як провідник освітніх змін. Цифрова освіта. Ігрове навчання»

23 травня 2023 р.«Комфортне, безпечне  розвивальне та мотивуюче середовище, як результат спільної діяльності учасників освітнього процесу та пріоритетна вимога  внутрішньої системи якості освіти».

Згідно закону «Про позашкільну освіту» 34 вихованців вищого рівня склали іспити і отримали свідоцтво про закінчення позашкільної освіти.

Випускниками  стали вихованці таких гуртків: "Юні журналісти", студії естрадної пісні «Акорд»,  Зразкової студії образотворчого мистецтва «Палітра», «Дизайн одягу», Зразкового художнього колективу «Художня кераміка», «Шахи».