Мукачівський будинок шкорів. БШ
Мукачівський БШ
  • Мукачівський БШ
Мукачівський будинок шкорів
МБШ » Методична робота в Будинку школярів


Календар подій

«    Жовтень 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 

Голосування

Популярне



Методична робота в Будинку школярів

 

 

  Методична робота в Будинку школярів спрямована на удосконалення навчально-виховної та масової роботи, підвищення професійного рівня педагогів, впровадження у навчально-виховний процес сучасних досягнень педагогічної науки, реалізацію комплексної національно орієнтованої системи виховання на основі програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх  навчальних закладів», створення в педагогічному колективі атмосфери творчості, підвищення професійної кваліфікації і загальної культури педагогічних кадрів, здійснюється на основі вивчення складу педагогів та вихованців, результативності навчально-виховного процесу.

 

 

  Методична робота в Будинку школярів

будується по таких напрямках:


–  організаційно-методична робота  (підготовка засідань педагогічних рад, методичного об’єднання, інформаційних нарад для  педагогів-організаторів шкіл міста,  підвищення кваліфікації педагогічних працівників через наради при директорі, відкриті заняття, інструктивно-методичні наради, проведення індивідуальних консультацій і т. ін.);
–  інструктивно-методична робота  (надання методичної та практичної допомоги школам в організації роботи гуртків, керівникам гуртків – у розробці навчально-програмної документації,  в організації самоосвіти,  розробка навчального плану, розкладу занять та графіків відкритих занять,  планів,  анкет,  тестів для педагогів та учнів,  методичних рекомендацій,  пам’яток;  проведення бесід,  індивідуальних консультацій, співбесід;  підготовка інформацій,  довідок;  оформлення інформаційно-аналітичних документів);
вивчення, узагальнення досвіду роботи педагогів;
внутрішній контроль за навчально-виховною діяльністю  (відвідування занять, вивчення планових питань, перевірка документації);
управлінські рішення (складання проектів наказів);

організаційно-масова робота.

 

 

Методична робота в Будинку школярів
спрямована на вирішення таких завдань:
 
- удосконалення навчально-виховної та культурно-масової роботи;
- підвищення професійного рівня педагогів;
- прогнозування, планування та організація роботи з удосконалення рівня професійної компетентності педагогів;
- впровадження у навчально-виховний процес сучасних досягнень педагогічної науки;
- реалізацію комплексної національно орієнтованої системи виховання, засад родинного виховання;
- надання методичної допомоги керівникам гуртків у роботі з самоосвіти, індивідуальній методичній роботі, в підготовці  до атестації;
- оперативне вивчення та обговорення нормативних актів, документів із проблем  позашкільної освіти;
- ознайомлення педагогів з досягненнями педагогічної науки і педагогічного досвіду з основних напрямків розвитку позашкільної освіти;

- здійснення заходів щодо узагальнення і впровадження в практику перспективного педагогічного  досвіду.

 

  Ці завдання вирішуються в ході  підготовки та проведення засідань педагогічної ради, роботи методичного об’єднання керівників гуртків, творчих груп  та  Школи молодого вчителя.

 

  У 2012-2013 н.р. колектив Будинку школярів працював над проблемним питанням

 

 «Від іміджу педагога – до іміджу закладу».

 

  Реалізація цього проблемного питання передбачала глибоке вивчення й аналіз рівня професійної підготовки педагогів, їх творчих можливостей методом анкетування, тестування, співбесіди, опитування. Позитивний імідж сприяє підвищенню ефективності діяльності закладу, приваблює батьків та дітей, дає змогу бути конкурентоспроможним. Наш заклад асоціюється зі стабільним творчим колективом, високим рівнем знань та умінь гуртківців, творчою атмосферою. Роботу над позитивним іміджем Будинку школярів зорієнтовано у двох напрямках:
-    внутрішній (створення інноваційного навчально-виховного середовища);

-    зовнішній (взаємодія з громадськістю).

 

  Внутрішній напрям – це створення специфічної внутрішньої атмосфери. Цьому сприяють Концепція розвитку Будинку школярів, річні  плани. Складовою іміджу Будинку школярів є особливості навчально-виховного процесу, які дають конкретні результати. Діяльність нашого закладу є результативною. Вихованці гуртків БШ є переможцями фестивалів та конкурсів міських, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів. Важливою для іміджу закладу є робота над зміцненням традицій, впровадження родинних свят в практику роботи гуртків.

 

  Зовнішній напрям спрямований на використання можливостей ЗМІ, активну рекламу через Інтернет, співпрацю з батьківською громадою. Цьому сприяє діяльність ради Будинку школярів, участь колективу в різноманітних проектах, щорічний звіт директора закладу перед громадськістю, вручення грамот і подяк батькам за плідну співпрацю.

 

  Усе це дає змогу оцінювати ступінь розвитку Будинку школярів та планувати його перспективи, забезпечувати відкритість і прозорість діяльності закладу.

 

Девіз нашого колективу:
«Ми не намагаємося стати кращими за інших,
ми прагнемо стати завтра кращими на нас сьогоднішніх».
 
  Проблемне питання, над яким працює колектив Будинку школярів  в 2013-2014 н.р.,:

 «Виховання і розвиток життєво компетентної творчої особистості».

Виходячи з проблемного питання закладу, проблемне питання методичного об’єднання на 2013-2014 н.р. визначено як:

«Створення комфортного середовища та ситуації успіху
для виховання творчої особистості».

  Плануючи  роботу  МО керівників гуртків, враховуємо  такі  показники  як  ефективність  навчально-виховного  процесу, рівень  навчальних  досягнень гуртківців, зростання  професійної  майстерності  та  загальної  культури  педагогів, перспективи розвитку  навчального  закладу .
        На  засіданнях  МО керівників гуртків:
-    заслуховуються і обговорюються доповіді з актуальних  питань навчання  і  виховання  гуртківців;
-    проводиться  огляд  методичної  літератури;
-    йде  ознайомлення  з  передовим  педагогічним  досвідом;
-    проходить аналіз  відкритих занять і  заходів;
-    узагальнюється  досвід  роботи  педагогів.

 

 

Тематика засідань МО керівників гуртків 2013-2014н.р.

 

-    1. Організація роботи МО керівників гуртків на 2013-2014н.р. (вересень)
-    2. Створення комфортного середовища та ситуації успіху для гуртківців  (грудень).
-    3. Що ж таке мораль, етика і в чому особливості педагогічної етики(лютий).
-    4. Соціальна компетенція, як вимір соціальної зрілості(травень).

 

  В Будинку школярів розроблено дієву структуру методичної роботи з формування творчої особистості педагогів,  яка зорієнтована на особистість педагога і містить індивідуальні й колективні форми роботи.

Індивідуальні форми роботи передбачають участь педагогів у конкурсній діяльності, проходження атестації та курсів підвищення кваліфікації, взаємовідвідування  гурткових занять,  наставництво, консультування, самоосвіту.

 

  До колективних форм роботи, які використовуються  в роботі нашого закладу,  слід віднести насамперед засідання педагогічних рад,  які є не лише елементом управлінської діяльності,  а й безпосереднім засобом самоосвіти педагогів,  їх самовираження,  самовдосконалення, підвищення професійного рівня, а також методичне об’єднання керівників гуртків, Школу молодого вчителя, методичні оперативні наради, інструктивно-методичні наради, творчі групи, семінари,наради при директорі.

 

 

 

  Однією  з  результативних  форм  роботи  є  тижні відкритих занять в групах першого року навчання в кінці листопада - на початку грудня, а також в лютому в гуртках педагогів, що атестуються.  Вони  проводяться  відповідно  до  планів  МО   і  сприяють  розвитку  здібностей  гуртківців, поглибленню  їх знань, а  також співпраці керівників гуртків та батьків.


  Під  час  проведення  тижнів  активізується  взаємовідвідування  занять, впровадження  інноваційних технологій.


  З 2012-2013 н.р. в закладі  започатковані обов’язкові контрольні заняття за результатами навчального року в усіх групах.


  У грудні 2012 року Будинком школярів разом із Закарпатським інститутом післядипломної педагогічної освіти був проведений обласний семінар методистів позашкільних навчальних закладів на тему: «Компетентнісний підхід до виховання дітей  в позашкільному навчальному закладі».


  Щороку Будинком школярів проводиться  семінар для студентів коледжу МДУ на тему «Гурткова робота  в позашкільних закладах», на якому майбутні педагоги отримують методичні рекомендації щодо оформлення документації, організації методики проведення занять тощо.


  В Будинку школярів щомісяця проводяться інструктивно-методичні наради для педагогів-організаторів  шкіл міста. На даних нарадах висвітлюються питання організаційно-масової роботи, підводяться підсумки щодо проведених заходів (згідно  плану  організаційно-масової роботи закладу).


  Педагогами гуртків декоративно-прикладного мистецтва щомісяця проводяться майстер-класи з метою залучення дітей до гурткової роботи (згідно плану організаційно-масової роботи  закладу).


  Методична  робота  являє собою цілісну систему заходів, спрямованих на різностороннє підвищення кваліфікації і професійного потенціалу як кожного окремого педагога,  так і педагогічного колективу в цілому.  Адже в кінцевому результаті методична робота передбачає удосконалення всього навчально-виховного процесу, досягнення оптимального рівня позашкільної освіти, виховання та творчого розвитку учнівської молоді.